Monday 20 July 2009

Dit går jag aldrig tillbaka...

Jag: Hej, skummar ni mjölken till kaffet?
Snubbe: Javisst!
Jag: Jaha vad bra, skulle jag kunna få en cappuccino, och sen skulle jag kunna få en kopp med varm skummad mjölk bara, för jag tycker inte om kaffe?
Snubbe: Jajamän inga problem!!

Han går o fixar cappuccinon, då jag märker att de inte alls skummar mjölken utan det är bara en sån kaffemaskin med knappar som det kommer ut färdigt ur. Sen börjar han göra min dryck. Vänta lite, är det kaffe som som kommer ut där?

Snubbe: En cappuccino och en vit kaffe, varsågod.
Jag: Jag bad om varm mjölk... (Fast egentligen vill jag skrika, JAG SA JU ATT JAG INTE TYCKER OM KAFFE?!?!)
Snubbe: Jaha, nej förlåt jag kan inte göra varm mjölk åt dig..
Jag: Okej..... Men skulle jag kunna få en varm choklad istället då?

Snubben tar en kopp, lägger i lite chokladpulver och ställer under maskinen. Ut kommer.. gissa vad. VARM MJÖLK...........

No comments:

Post a Comment