Thursday 30 October 2008

3 veckor kvar tills Sverige!

Yaaaay, ska bli så roligt!! :D Jag ser görmycket fram emot det :) Familj :) Tårta :) SVENSK MAT! Göteborgsk kollektivtrafik! Sköna varma lägenheter utan luftdrag från fönster och dörrar.. Dusch med tryck i slangen, och massa massa GRATIS varmvatten! Storbritannien e fan ett primitivt land.. Jag fattar inte hur det kan vara så inflytelserikt och mäktigt när man måste dra i ett snöre i taket för att sätta på varmvatten till duschen*...

På tal om Sverige o svensk mat, så har jag köpt lite smått o gott på TotallySwedish.com Längtar tills det kommer hit! Lingongrova, Marabou, brunsås, Gott & Blandat, fiskbullar, snabbmakaroner :) MUMS MUMS MUUUUUMS!

Jag var själv i kaféet på jobbet igår, min första dag! Det gick bra :) Nu ka jag göra allt på jobbet, jobba i köket, kaféet eller restaurangen. Kommer se fint ut på mitt CV sen :)

Igår kväll var jag på middag med jobbet, gratis middag! Eller ja, det betalas med våra drickspengar.. Det var Sue's avskedsmiddag, hon har pensionerat sig nu.
Jag gick till puben (The Coachman) en halvtimma innan vi alla skulle mötas upp, o tog en cider med Caroline som uppvärmning. Kopparbergs såklart! Efter en stund troppade några andra in, vi satt där o snackade innan vi gick till restaurangen/hotellet The Buccleuch, som ligger alldeles intill. Därinne hade de ingen Kopparbergs, men då är det ändå samma ägare som har båda ställena.. Skumt! Sen kom maten. Jag åt linssoppa till förrätt, steak pie (typ stekbitar i sås, skitgott!) och till efterrätt blev det svartvinbärssmulpaj. Gud vad mätt jag var efter det... Jag åt inte ens upp all soppa, steak pie eller paj.. Sen blev det tårta... Och te.... Jag tog EN tugga tårta och sen orkade jag inte mer. När vi hade suttit där och jäst ett tag gick vi ner till The Coachman igen, där min älskling var <3 Vi tog några drinkar till, Neil fick gratis drinkar han med, från våra drickspengar :) Vi var de sista att gå hem, tillsammans med Caroline, Lewis, Andy och Bev. Allt som allt var det en trevlig kväll :)

Ha det götta!

*Nu är det ju inte så i alla hus/lägenheter, och inte i våran heller, vi har en knapp man måste trycka på istället för att sätta på duschen. Men vi har jättedåligt tryck i duschen! Sjukt irriterande..

No comments:

Post a Comment