Friday 24 October 2008

Höstpromenad



Jag bjuder på lite bilder av mig själv, var ju ett tag sen :)

Jag hade tänkt sova lääänge imorse, men så blev det såklart inte.. Prick klockan åtta bankade det på dörren. Jag trodde det bankade i min dröm, så det tog ett tag innan jag fattade :P Det var brevbäraren med ett rör som inte fick plats genom brevluckan. I röret är det affischer som Neil har köpt, en Gorillaz, en Radiohead (tror jag), och två till, en är med filmtema. Jag har inte öppnat det för det är ju Neils paket :) Jag gick och lade mig igen iaf, men en halvtimma senare ringde telefonen.. Det var mamma, som ville göra slut på sitt telefonkort.

Promenix i solskenet

Idag har jag varit ute och promenerat i det fantastiska vädret :) Lika bra att passa på, man vet aldrig hur vädret ska bli imorgon.. Igår regnade det o blåste (från sidan!!) heeeeela dagen, var jättehemskt. Jag skickade det vädret till Göteborg idag, så skyll på mig att det är skitväder där :PMoffat. Jag bor alldeles bakom kyrkan där, bra orienteringsmärke om man går vilse :P

Jag promenerade längs Waterside Walks, det är jättefint där. Jag tog lite kort, det har jag inte gjort på länge. Jag glömmer alltid ladda kameran :P Sen plockade jag fickorna fulla med kastanjer. Jag tycker det är precis lika roligt nu som när jag var liten :)Kastanj <3

Sen gick jag till Coop och köpte broccoli och apelsinjuice. Juicen är till mina smoothies, broccolin ska jag göra soppa av idag :) Jag ska försöka göra en sån där riktigt krämig broccolisoppa, de är alltid så goda :)
När jag kom hem fick jag ett ryck och började pyssla i trädgården, tog bort lite dött ogräs o så (ogräs har vi mycket av...). Mina kastanjer lade jag i en glasburk, nu pyntar de köksfönstret.
Jag har köpt konsertbiljetter oxå :) Till Oasis i juni nästa år (deras nya album är GRYMT). Sen köpte jag biljetter till Edinburgh's Hogmanay Street Party, Glasvegas ska spela då. Jag köpte en extrabiljett oxå ifall nån vill följa med ;) De kostade bara 10 pund styck, skitbilligt!

Det har börjat en ny säsong av Supernatural, en av mina favoritserier <3 Sam & Dean är helt underbara!!

Hoppas ni alla har det bra, puss o kram!

2 comments:

  1. Haha, när man planerar att sova läääänge så väcks man alltid upp av något. Slår aldrig fel. XP

    Gaaah! Du bor så UNDERBART vackert!!! Vill också bo så! (jag får stå ut i mitt lilla rum, i min stadsdel som knappt har några träd ens....)

    Kastanjer! Jag tycker också att det är lika kul att plocka de nu som förr. De är så fina! :D

    Och du är lika fin som alltid! :)
    Kramar!

    ReplyDelete
  2. Tack ^^

    Jo det är skönt att bo på landet o få se massa träd o gräs hela tiden :) Men ibland saknar jag verkligen storstadens stök o brus o asfalt..

    jag gillar kastanjer :) jag brukade måla mina med genomskinligt nagellack för o få dem att glänsa längre. nu kommer jag inte ihåg om det funkade.. :P

    KRAAAAM!

    ReplyDelete