Monday 13 October 2008

Ditt och datt

Hejhej igen :)

Idag är jag ledig, underbart som alltid. Här har det inte hänt något utöver det vanliga direkt. Vädret har varit upp och ner, antingen sol och kallt, eller regn och inte lika kallt.

Jag var ute och joggade imorse vid halv sju. Jag sprang inte rundan jag brukar, för den leder ut mot landet och det var helt kolsvart åt det hållet... Så jag sprang runt i Moffat istället. Kändes skönt, jag har vart för slapp med joggingen senaste veckan. Men är så svårt att komma igång och gå ut när det är alldeles kallt och mörkt därute..

I fredags åkte Neil till Edinburgh på ett fölsedagsparty, så jag myste hemma med massa filmer som JAG fick välja SJÄLV :) Jag såg:

Systrar i jeans
Den var ganska bra, sån där feelgood-film. Jag såg den bara för att jag läste boken för många år sen :)
Nim's Island
Blä.. Hemsk, förutsägbar gullipluttfilm. Den är väl för den yngre generationen, men ändå..

Bröderna Grimm
Det finns inga ord som räcker för att beskriva hur dålig Bröderna Grimm var...

Lords Of Dogtown
Lords Of Dogtown var en helt suverän film. Massa söta skejtande/surfande killar :) Baserad på sann historia?

På lördagen var det meningen att Neil skulle på stag-night (svensexa) men han saknade mig så mycket att han kom hem istället :) Vi såg


Run Fatboy Run
DÅLIG.......

Igår var jag på jobbet som vanligt. Neil var hemma och städade och donade :) När jag kom hem gick vi på en liten promenad längs floden; vi gick förbi gymmet och bokade in oss för imorgon kväll. Sen lagade Neil middag åt mig :) Kyckling med pistaschnötter i vitvins- och granatäpplesås. Gud vad gott det var!!!!!!!! Till efterätt gjorde han typ chokladmousse på smält choklad och vispad grädde :) Han är så snäll mot mig :)

Sen handlade vi mat på Internet, de kör hem det åt en. Vi ska se om det blir billigare i längden, smidigare är det iallafall! Tesco är mycket billigare än Coop.. Och då slipper vi åka hela vägen till Dumfries för att handla.

Vi kanske ska få en frys oxå, av Neils farföräldrar. Då kan vi frysa in massa mat!! Jag kan göra stora satser av hemmagjord tomatsås o frysa in, bullar av pizzadeg, luncher till jobbet .. :)

Igår på jobbet ville chefen prata med mig. Hon frågade mig om jag ville bli tränad i coffee-shoppen! Då får jag lära mig att göra riktig latte och cappuccino och sånt :) Hon som jobbar där nu, Sue, ska pensionera sig i slutet av månaden, och de som redan är tränade att jobba där (Andy och Lewis) vill inte, de tycker inte om det. Så jag var nästa person hon tänkte på :D Det är ganska tufft att jobba där, man är helt själv hela dagen och kunderna klagar ofta på att de får vänta så länge på sitt kaffe (men så är det ju med "riktig" cappuccino, det tar tid!!). Vi får se hur det går, om jag inte tycker om det behöver jag inte göra det. Men det är något att lägga till på mitt CV :) ROLIGT VA?!?! :D

Hoppas ni har en bra måndag!!! Puss o kram!!!!!


2 comments:

  1. jag vill se Lords Of Dogtown! den gick på TV är för några veckor sedan men på dum, dum, dum tid, nämligen klockan 02.00 på natten...

    Systrar i jeans är en mysig film :) såg den för ett år sedan typ. Gillar böckerna också, har läst alla utom den sista... måste få tag i den.

    Vad kul att du ska få pröva på att jobba med kaffemaskinen. Hoppas det går bra!

    Ha det bäst

    ReplyDelete
  2. ja du måste se Lords Of Dogtown!! jag tänkte på dig när jag såg den :)

    jag har inte heller läst sista boken tror jag, kanske inte tredje heller, kommer inte ihåg!!

    pusss!

    ReplyDelete