Monday 6 October 2008

6 oktober 2008

Tjena! Hoppas ni alla mår bra :) Det gör jag iaf!! Jag är ledig idag och imorgon, och var även ledig förra torsdagen och fredagen. Sen var Neil ledig lördag söndag, då jag jobbade...

I torsdags jobbade jag absolut inget annat än att spela The Sims 2 hela dagen, med små matpauser emellanåt. Mina ögon var fyrkantiga efteråt, men det var skönt att slösa bort tiden på trams :)

På fredagen städade jag lite, tvättade, handlade och läste min bok. Nu är jag jätteledsen för jag har läst ut den :( Den var helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!! "Redemption Falls" av Jospeh O'Connor. Det var typ gammalengelska med gamla irländska och amerikanska ord inslängda (det utspelade sig på 1800-talet). O'Connor varvar sånger och dikter och brev med vanlig novell, vilket gör det så mycket mer intressant att läsa. Och språket är så vackert, så jävla vackert!! Jag är kär i boken, och kär i Joseph O'Connor. Han är en ÄKTA författare..

Kuriosa: Joseph O'Connor är Sinéad O'Connors bror!

I lördags var det jobb jobb jobb. Jag stod i kassan så det var inte så farligt :) Det spöregnade hela dagen ---> knökfullt i restaurangen, då folk ville hålla sig inne. Bra för affärerna; regn. Och jag fick en chans att ha på mig mina nya gummistövlar! När jag kom hem från jobbet hade Neil lagat mat :D Pasta med rostade pumpafrön, gräslök och tomater :D Det var skitgott! :) Resten av kvällen tittade vi på The Sopranos och Cowboy Bebop.

Igår var jag i köket på jobbet och gjorde smörgåsar. Soft som vanligt :) Neil kom runt o hälsade på, vi satt på baksidan i solskenet en stund och pratade :) Det gjorde en så stor skillnad att träffa honom i 10 minuter, det höll mig på gott humör resten av dagen. Till middag blev det lasagne, och sen såg vi på Cowboy Bebop och The Sopranos igen.

Idag skiner solen. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på :) Ska kolla upp när biblioteket är öppet. Jag har inget att läsa :(

Nu är det dags för frukost iallafall :) Puss o kram!

No comments:

Post a Comment