Monday 20 October 2008

Ännu en ny vecka

O snart är Carro här!!! :D Längtar! <3

I fredags på jobbet hjälpte jag till i coffee-shopen, o blev upptränad när det inte var mycket att göra. Att lära sig göra riktigt kaffe är inte så svårt, nu är det bara att få in vanan och flytet. Det som överväldigade mig var all städning... Jag har inget emot att städa, men jag visste inte att det var så mycket att göra! O sen om man jobbar därinne måste man alltid vara pigg o glad o på alert, för man måste göra ALLT själv o det finns alltid nåt att göra. Servera folk, hämta disken från borden, diska disken, hålla ett öga på kakor o smörgåsar o kaffe o servetter o socker o fylla på om det behövs.
I lördags o söndags jobbade jag i restaurangen, men avlöste de som jobbade i coffee-shopen o skickade iväg dem på lunch. Så jag har varit där inne själv en stund, och det gick bra! Igår hjälpte jag Sue därinne igen,det brukar oftast vara 2 pers därinne på fredagar och måndagar då det är mycket att göra. Nu är jag nästan fullärd, o ska vara därinne själv på prov nån dag! :) Spännande!

Igår började det en ny kille på jobbet. Han är en Ned (term applied to certain young people in Scotland. Teenage neds are stereotypically associated with underage drinking, smoking and drugs in parks and public places, at any time of day.The stereotypical view of a ned is a white adolescent male, of lumpenproletariat background, who wears fake brand names (particularly Burberry), who engages in hooliganism, petty criminality, loutish behaviour, underage drinking and smoking or general anti-social behaviour.)

Det finns många Neds i Moffat.. Men aja, så länge den här killen är bra på att jobba gör det inte mig något. O att han har börjat innebär att han får göra allt skitgörat, som att röja borden, det får man alltid göra när man är ny :P Så då slipper jag! :D

Neil har köpt en blender till mig, så nu kan jag göra smoothies!!! :) Häromdan gjorde jag en jättesmarrig bananjordgubbsblåbärsskiwismoothie med hackade nötter, choklad o glass :D Jag kan göra soppa i den oxå, kanske jag gör imon :)

Jag jobbar 7 timmar idag, sen är jag ledig 7 dagar!! Inte dåligt!

Ha det så bra! Puss!

No comments:

Post a Comment