Wednesday 24 September 2008

Goddag!

Jag är helt slut.... Jag gick upp halv sex imorse i vanlig ordning o umgicks med Neil innan han gick till jobbet. Det är så gott med en kopp te det första på morgonen :) Värmer upp en och väcker en varsamt :) Vid sju-tiden gick jag ut o joggade. Jag gillar att jogga på morgonen, är inte så många andra ute då. Jag drar ju till mig sån uppmärksamhet också när jag joggar, mitt ansikte blir alldeles knallrött. Jag kom hem och gjorde lite sit-ups och armhävningar, och sen var det stretching. Nu värker det som fan i benmusklerna, men det känns skönt ändå :) Får nog vänta tills på fredag innan jag joggar igen tror jag...

Efter frukost och lite surfande åkte jag till Dumfries och handlade på Morrisons, sen hem. När jag hade kommit till Moffat var jag tvungen att gå till Coop, för jag hade glömt att köpa lite grejer på Morrisons. Halvvägs hem från Coop insåg jag att jag hade glömt köpa bröd... Orka gå tillbaka... Jag ska möta Neil efter rugbyn ikväll o så ska vi köpa det tillsammans :)

När jag hade varit hemma en stund smsade Anna o undrade om jag hade några kantareller hennes jobb kunde köpa (hon jobbar på hotell/restaurang). Jag hade bara torkade kantareller, så jag skyndade mig till skogen o plockade färska. Det var nog sista gången i år jag plockar gula kantareller, de är nästan helt borta, o de få som fanns var alldeles torra. Men det fanns massor med annan svamp, så sopp och trattisar kan jag ju plocka :) Om jag orkar... Fast sopp är mycket enklare att rensa än kantareller! Anna var här nyss och hämtade kantarellerna. Jag har ingen aning om vad för pengar jag kommer få för dem. Jag bryr mig inte så mycket. Jag gjorde det mest för Annas skull, hon är alltid så snäll mot mig :)

Nu ska jag tvätta o städa lite. Ikväll blir det tortillas till middag :)

No comments:

Post a Comment