Tuesday 2 September 2008

Godmorgon

Jag är TRÖTT... Det här är enda tiden på dagen jag kan sitta vid datorn, innan mamma o Ingrid går upp. De kräver hela min uppmärksamhet när de är vakna... Hehe skoja bara!! Är ni sugna på att höra hur min helg o måndag har varit? :)

Lördag: Neil o jag åkte till Dumfries på morgonen o lallade runt. Åt lunch på "The Pancake Hut". Vårt bord var så klibbigt att halva min servett var fastklistrad där när vi gick! Jag åt baked potato with cheese n baked beans, jättegott!! Sen delade vi på en efterrätt, banoffee sundae (banan och toffee, finns jättegod banoffe pie :). Sen var vi hemma i ett par timmar o återhämtade oss innan vi åkte till Carlisle. Istället för att åka buss i två långa timmar tog vi buss till Lockerbie och sen tåg, som bara tar en timma! Vi hann PRECIS med tåget, o det kom aldrig nån konduktör så vi behövde inte betala! Är svindyrt att åka tåg i Storbritannien...

När vi kom till Carlisle kikade vi på Scott och Ellas nya lägenhet, den ligger i centrum, ovanför en djuraffär!! :D De har gjort slut, men ska bo ihop ändå, för Scott gjorde inte slut förrns EFTER de hade skrivit på kontraktet (smart). De är frtf vänner, som tur är! Scott, Neil o jag ville sova i den nya lägenheten, roligt att sova på golvet i en halvtom lägenhet, lite spännande sådär. Men då började Ella tjafsa om att de måste hem o måla väggarna o packa o städa, o att de måste upp jättetidigt nästa dag. Fair enough, tänkte jag, she's got a point.

Neil och jag gick på grekisk restaurang, Alexandros hette den. Jag hade inte ätit grekiskt på görlänge... Det var det bästa mål mat jag ätit på restaurang på flera månader, kanske till och med sen jag flyttade hit!! Jag åt kyckling-souvlaki, med ris o sallad till. Sen hade vi vitlöks-pitabröd vid sidan om, tzatziki och jag fick en skål med potatis och morötter oxå (fattar inte riktigt varför, jag hade ju ris?). Det var JÄTTEMYCKET mat, och det var SKITGOTT :) Sen var atmosfären helt underbar oxå, och personalen var jättetrevlig (även om vi inte hade bokat bord).

Efter maten gick vi till Scott och Ellas gamla hus, och när vi kommer dit har de 4 stycken kompisar där, och sitter i trädgården och dricker sig fulla!! De hade inte packat ett dugg, och huset var en jävla svinsta. Fy fan vad förbannad jag blev, när Ella hade vägrat sova i nya lghtn och tjatat om att de måste packa. Nu påstod hon att hon skulle gå upp vid 6-7 på morgonen nästa dag istället o packa, men det slutade med att vi väckte dem kl 9. Herregud hur tänker man egentligen när man dricker sig full dagen innan man ska flytta? Det är jobbigt nog att flytta UTAN att vara bakfull. Gud jag retar mig frtf på det.

Söndag: Åkte vi hem från Carlisle. Jag var helt slut när jag kom hem och sov en timma innan jag städade lite. Sen lagade jag mat tills när mamma och Ingrid skulle komma :) Jag hade tillochmed köpt en flaska vin till dem, är jag inte gullig? :) De hade med sig massa Marabou till mig, och kaviar och frukostknäcke :)

Igår måndag: Brevbärarn kom jättetidigt på morgonen och levererade kaffet till Neils kaffemaskin (man måste ha specialkaffe till det) som jag hade köpt på Internet. 102 st kaffe-pods, 7 olika smaker. När mamma och Ingrid hade gått upp gick vi ut i skogen och plockade kantareller. När vi hade varit ute i en kvart började det ösa ner nåt så fruktansvärt, man kunde knappt höra sig själv tänka för att regnet lät så högt. Efter tio minuter var vi alla dyngsura (vi hade på oss vattentäta skor och jackor allihopa, eller vi trodde de var vattentäta iaf...). Ingrid klarade sig bäst, hon hade gummistövlar och riktig regnjacka i galon. Lika bra att fortsätta, tänkte vi, vi kunde ju inte bli blötare direkt. Vi hittade massa kantareller, Ingrid och mamma var helt överväldigade :) Vi fortsatte gå efter att kantarellerna tog slut och hittade sopp istället. Smörsopp, brunsopp, aspsopp. Vi hittade en BAUTAsopp, men den plockade vi inte, de är alldeles för träiga i smaken. Skogen var jättevacker, det växte mossa och svamp överallt. Vita svampar, gula, bruna, hittade tillochmed ett par med lilablå stammar!! (Har tagit kort på det, visar sen).

Efter ett par timmar blev vi trött och frusna så då drog vi oss hemåt. Då var klockan bara tolv... Nu hade vi att se framemot svamprensning, den roligaste biten... Vi åt stuvade kantareller på rostat bröd till lunch, mums :) Efter lunchen gick vi igenom Moffat, köpte vinglas och penslar (penslar till att borsta svampen med), och en stooooor ugnsform till lasagnen, och gick till Coop. När vi väl kommit hem igen kom de på att de hade glömt att köpa kaffe så då tog vi en promenad längs floden till Coop (jag var helt utmattad vid det här laget). Vi lagade jättegod enorm lasagne till middag, med massa kantareller i :)

Idag ska vi till Edinburgh. Nu ska jag sova! Hörs igen, puss

No comments:

Post a Comment