Monday 22 September 2008

taekwon-do :)

Idag var jag på taekwon-do-träning!!! Det gick bra :) Det var precis lagom med uppvärmning för mig, men var svårt att väja undan för alla småbarn som var i vägen.... Jag tror att tränarens teknik är att trötta ut dem så mycket på uppvärmningen att de inte orkar hitta på hyss under resten av träningen.. :P

Annars var det ganska slappt, , är inte ett dugg strikt där... Vilket jag har förståelse för när det gäller småbarnen, men en del grejer var bara... Jag kommer fortsätta som jag alltid har gjort iaf, även om det är annorlunda från hur alla andra gör det! JAG tänker inte bli förslappad när det gäller regler o rutiner. I slutet var det sparring, jag sparrade med de två karlarna som går där. DET var jobbigt, jag tog inte ens i särskilt mycket o jag trodde att jag skulle spy.. Måste verkligen få igång konditionen, o mer styrka i armar o ben, så jag kan slå ner jävlarna :)

Det är riktigt riktigt dyrt att träna där.... EN TIMMA I VECKAN, 25 pund.... (300 kronor?) Till skillnad från klubben i Göteborg där man kan träna SEX TIMMAR I VECKAN för ca 150-200 kronor i månaden... Jag tycker det är helt skandalöst....

Ska äta lasagne nu, med mögelost-bechamelsås :)

Godnatt!

No comments:

Post a Comment