Wednesday 19 September 2007

Goder morgon!

Idag ska jag jobba! :) Skulle börja en annan ny tjej idag, så jag blir iaf inte den enda nya. Risken e bara (påpekade Neil) att hon nog kommer från Moffat o redan känner alla som jobbar där. Jag är ju utlänningen. De tror säkert att jag e polack :(

Vädret ser ut att bli sådär idag, regnade tidigare imorse. Det är verkligen svinkallt ute! Känns helt fel, e ju bara september... Hoppades på en liten värmebölja, men tji fick jag. Har inte haft någon riktig sommar ju...

Igår hade vi huset för oss själva i några timmar, de andra åkte till Dumfries o shoppade. Det var UNDERBART! Så tyst o härligt. Jag lagade kotletter med ris. Sen åt vi jordgubbs- o cheesecake glass (MUMS!) o kollade på "My Super-Ex-Girlfriend". Orkade inte ens se klart den.. Den var ganska tråkig..

Katy stannade hemma från skolan igår, hon var förkyld. Men ändå frisk nog att åka o shoppa... Intressant.. Hon är väldigt bortskämd. Jättegullig, men van vid att få som hon vill. Hon o jag kollade på "28 Weeks Later", hon hade inte sett den. Den e mycket blodigare än den första filmen. "28 Days Later" e ju i en klass för sig. Blodig men rolig, men ändå inte menad som en komedi/parodi. "28 Weeks Later" känns mer som ännu en zombie-film, som bara råkar vara baserad på den första. Den e bra, jag tyckte den var skitbra! Men, den första filmen kommer alltid vara min favorit..

Sen kollade vi på "Pirates of The Caribbean 3". Orkade inte se klart den!!! Hände ju INGENTING. Så himla lååååång o tradig. Bidde ganska besviken :(

Undra vilka dagar jag jobbar nästa vecka.. Måste komma ihåg att ta en kopia av schemat! Ska nog gå ner till köket o käka frukost nu. Choklad-Weetos, MUUUMS!!! :D

Förresten, håller på att läsa "American Psycho". Den killen e störd. Tycker lite synd om honom.. O jag måste säga att jag e lite imponerad över hur han kommer på alla tortyrgrejer. Vilken fantasi han måste ha! Emellanåt e boken ganska tråkig dock... T.ex ett kapitel handlar om Whitney Houston o vad han tycker om alla hennes låtar på alla hennes album :s O så e han värsta pedant, hans morgonritual med att tvätta håret o borsta tänderna etc tar upp nästan TVÅ sidor.. Har hållt på att läsa den i ett par veckor nu, blir uttråkad ibland o måste lägga ifrån mig den. Men SKA läsa klart den!

Nu drar jag! Puss o kram!

1 comment:

  1. Naaaw. gör de säkert inte. Du som ser så svensk ut :P

    vädret.. huja! FEM GRADER >.< KALLT som satan!

    Tvåor i filmer brukar va sådär ju :P

    *dör* Pirates *dör igen* Älskade filmen juuu.. :P
    tur att vi alla har olika smak

    boken verkar vara nå man borde läsa.. men tiiiid :P

    hoppas det gick/går bra på jobbet idag puss!!

    ReplyDelete