Wednesday 19 September 2007

Todeloo!

hej igen!

Kom hem från jobbet för nån timma sen. Det gick bra idag, men var segt som fan... Verkligen supersegt... Hälften av tiden stod jag o gjorde absolut nada. Fanns inget att göra! Jag frågade Richard (managern) om jag kunde göra nåt extra, men det fanns absolut ingenting... Fick en kompis idag!!! :D Hon heter Michele! O är jättesnäll o gullig. Helt sjukt vilket sammanträffande, men hon ÄLSKAR Sverige o pratar om hur toppen allt e där, HELA TIDEN. Hon har haft en svensk pojkvän, o har en svensk brevvän. Hon har vart där massa ggr, o tycker att det är det bästa landet i världen.. :) Hon e 18 år, o hon ska gifta sig i maj! Iaf, så vi stod mest o snackade när det inte var någr kunder. ALLA i personalen stod mest o tjötade, t.o.m Richard, han stod o klagade över att han hade tråkigt.. :s Har fått mitt schema för nästa vecka! Jag jobbar nu i helgen... Fredag, lördag, söndag, måndag. Ledig 3 dagar, sen jobbar jag igen nästa helg och måndag och tisdag. VILL INTE jobba helg, jag kommer aldrig få träffa Neil då... Bra med pengar dock! Men tror inte jag får övertid för helgen, har en känsla av d... För det e liksom öppet året runt, förutom Juldagen.. Ska fråga iaf.

Fick stå lite i kaffe/te-avdelningen idag, o hälla upp kaffe o te till folk. Ganska förvirrande vilka koppar som hör till vilka drycker.. Varm choklad o latte använder man glaskopp till. Cappucino o mocca har nån annan kopp. Espresso likaså. O americano (nästan full mugg med hett vatten + espresso) en annan. Men det gick bra iaf! Måste bara lära mig att prata lite HÖGRE o ARTIKULERA, hälften av kunderna e ju döva...

Jag fick skjuts hem idag! Av Michele o hennes syrra. Snällt va :)

Om en stund kommer Neil hem, ska laga mat då (pasta + sås). Sen ska han o Scott o deras pappa på puben (boys' nite out) så vi tjejer (Katy, Steph (Chris' (deras pappa) flickvän som e från Isle of Man)) o jag ska la kolla på film o käka chips eller nåt!

Har 80 sidor kvar i min psycho-bok. Han gjorde nåt JÄTTEHEMSKT så jag slutade läsa imorse. Han högg en 5-årig pojke i halsen! Helt random bara, när han var på zoo. Sen torterade han 2 tjejer o dödade dem. Man får ALLA detaljer... Jag blev helt skakad o spyfärdig.. Satt o åt frukost oxå, tappade aptiten totalt.. Ska verkligen försöka läsa ut den imon, vill ha det överstökat.

Btw, VÄRLDENS godaste duschkräm, LYNX Recover. Kill-duschkräm, I know (Neil använder den) men jag har börjat använda den. Jag står o sniffar flaskan i duschen, sen står jag o luktar på mig själv resten av dagen. Så jävla gott!! ÄRLIGT!!! Ni MÅSTE testa den. Gå iaf o lukta på den i affären!

Puss o kram

2 comments:

  1. Kul med en tjejkompis kan jag tänka, och vilket sammanträffande att hon har sådan koppling till Sverige av alla länder i världen ^^

    Förvirrande med kopparna kan jag förstå men du kommer kunna det som du kan din högra hand så småningom, låt oss iaf hoppas det ^^

    Ska se till att komma ihåg namnet på den där dusch grejen, så ska jag sniffa på den någon gång :P

    Puss puss och kram

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att du fått en liten vän :D nu blir din panda jätteglad för din skull!!

    kasst med helgjobb dock :-/ but money is money

    DET E BARA O SKRIKA VETDU ;)
    men.. många knappar o flera muggar/glas. tusan vad förvirrad jag hade varit xD Duktigt gjort av dig!!

    låter mysigt med tjejkväll :D

    eeeek >.< låter sjukt med boken!! o jag som tänkt att fixa lunch snart Dx

    får ta o se om jag kan hitta den där duschsaken o sniffa på den ;)

    ReplyDelete