Tuesday 18 September 2007

Mitt nya jobb!

Tja!

Igår var då första dagen på nya jobbet. Jag jobbar på en restaurang, typ. Det är inte en restaurang med servitriser, utan mer en IKEA-restaurang. Man tar en bricka, ställer sig i kö, det man pekar på får man klafsat på tallriken, osv. Ännu en likhet med IKEA-restaurangen är att den hör till en affär, The Woollen Mill. Där kan ni se bilder på var jag jobbar (klicka på catering till vänster). På bilden längst ner står det en kvinna vid en vagn, två vagnar faktiskt, men jag menar den lilla, icke-blåa vagnen närmast henne. DET är vagnen man använder när man röjer borden, som jag gjorde hela dagen igår. Man knuffar runt vagnen o lastar alla tallrikar o glas o koppar o bestick på den. Sen torkar man bordet. Ganska enkelt ändå.

Jag har en uniform! Eller nja, jag har köpt kläderna själv, men ska få en uniform sen (tror jag). Svarta byxor, svart topp o svarta skor. Ett förkläde (fick jag från jobbet) o en namnbricka. Simple as that. När jag först kom dit igår blev jag visad runt överallt. Värsta komplicerade koden för att komma in i personalrummet :S Hälsade på alla (det jobbar MYCKET folk där!). Sen blev jag satt på bordsröjning då. Först fick jag jobba med en tjej som heter Vicki (Neil berättade på kvällen att hon är ett år yngre än honom, han e 20) o som har BARN. Det var då meningen att hon skulle hjälpa mig, visa mig hur man gjorde o så, för jag e ju NY. Hon visade mig inte ett jävla dugg, o sa ingt för den delen heller. Jag fick fråga om allt, o bara härmade vad hon gjorde. Hon verkade lite kylig sådär, kanske ändrar sig när man lärt känna henne. Sen fick jag "hjälp" av en tjej som heter Leanne. Hon var inte mycket bättre hon. Precis lika kylig som den första tjejen. De kanske bara är blyga, vad vet jag? Men om d kom in nån ny person skulle iaf JAG försöka hjälpa o berätta alla tips o tricks. Man vet ju själv hur det var att vara ny på jobbet. Jobbar trevliga människor där oxå, restaurangmanagern Shona e jättegullig. En kvinna som heter Peggy (hon är fru till Dave, som jobbar med Neil!) bidrog till att jag fick jobbet. Kvinna som heter Doreen e snäll. Men alla pratar så jävla skumt, så jag fattar inte ens hälften! Jag lär mig väl med tiden, men d e ganska jobbigt nu i början.. Pratade med en kille som hette Lewis oxå, jättesnäll snubbe.

Så jag röjde då bord under hela mitt skift (6 timmar). Var lugnt på morgonen, blev mer o mer folk, sen vid 2-tiden var d packat! Var jävligt hektiskt o jag var ensam med att röja (finns en hel del jävla bord), vet inte vart de andra två bordsröjartjejerna tog vägen, men sen fick jag hjälp av Doreen. Jag får lunch på jobbet, betalar 1 pund 50 pence för ett mål mat. Ganska billigt ändå! Kanske tar med mackor nån gång, när jag tröttnar på restaurangmaten. Jag äter inte så mycket längre, alls. Låter inte som mig va? Vet inte vad som hänt, tror min magsäck har krympt eller nåt. E nästan aldrig hungrig.

Iaf, hade en bra dag på jobbet! Men hade jätteont i fötterna o ryggen när jag slutade jobbet. När jag jobbade var d lugnt, för då håller jag igång o har aldrig tid att tänka på nåt annat än jobb. Men så fort jag slappnar av, då kommer smärtan! Idag har jag SKITONT i ryggen, gör ont vare sig jag står, går, sitter eller ligger. Är glad att jag inte jobbar idag, hoppas att jag inte har ont imorgon! Måste skaffa bekvämare skor, de enda svarta skorna jag hade med mig från Sverige är ett par högklackade stövlar..

Ska berätta om helgen oxå när jag ändå e här! I lördags tog Neil o jag bussen till Dumfries, där vi köpte (Neil betalade) mina jobbkläder. Jag köpte massa göramigvacker-grejer i en billig affär. Duschgel med loofah-partiklar som exfolierar. Annan duschgel som lugnar. Ansikts-scrub med tea tree oil. Bodylotion. Tandkräm. Jag älskar att köpa sånt! Kan vara inne i såna affärer hela dagen. Vi köpte även en fölsedagspresent till Neils mamma för hon fyllde år i söndas. En sån där presentbox med massa doftande Body Shop-produkter. Vi gick runt lite i stan (mysigt som fan där!) o sen tog vi bussen hem igen.
I söndags var vi på hästhoppning! Neils mamma var med o tävlade på sin häst Jack. Så vi åkte dit (var vi nu var nånstans, ingen aning) i en häst-lastbil (eller vad d nu heter). När vi kom fram började det spöregna. Horisontellt! Det verkligen VRÄKTE ner med regn, o blåste som fan. Frös så in i helvete mycket! Skorna jag hade på mig gav mig skoskav. men jag hade jättekul! Kollade även på Horse and Hound- hoppning. Först hoppade de med häst, sen hoppade de med hund! Jag vill uppfinna en ny gren, häst och kanin! Först hoppar man med häst, o sen med kanin!! :) Det makes ju more sense än med hund, kaniner hoppar ju över hinder, inte hundar. Hästhoppningen tog större delen av dagen. På vägen hem somnade både Neil o jag. Hans mamma tog kort på oss med mobilen!
På kvällen gick vi på restaurang, Claudios (italiensk restaurang). det var jag, Neil, Neils mamma, Katy, Scott, Ella o Neils morfar. Hade jättekul!!! Maten var god (jag åt kycklingbröst i sås av vitt vin o engelsk senap) o sällskapet var underbart. När vi väntade på desserten satt vi alla med våra dessertskedar o försökte få dem att hänga från näsan! Jag o Ella vann, för vi hade bäst näsor :D Efterrätten var jättegod den med, jag åt äppel o toffee-paj. Mums!

Jag gillar Neils mamma, o hans syster o hans bror. Hans brorsa Scott e skitsoft, vi brukar sitta o snacka om film o musik i flera timmar. Hans lillasyster Katy e jättegullig, hon ger mig minst en kram om dagen! Hans pappa e sjyst oxå, jag fick ju en dvdbox med 18 säsonger av The Simpsons av honom :D Han har hjälpt mig med allt pappersarbete inför o skaffa bank-konto o National Insurance Number oxå. Men jag längtar tills när han åker tillbaka till Irak (elak sak o säga), för det e så mycket folk i huset.. Är mycket skönare när det bara e jag o Neil här, vi kan göra vad vi vill; titta på TV nakna, ha sex på köksbordet, skjuta upp diskningen till dagen efter. Bara en vecka kvar!

Idag ska jag bara softa. Ska gå ner o äta frukost strax, sen läsa min bok (American Psycho). Ligga i sängen hela dagen (måste vila min rygg ju :P), kanske kolla på en film eller två.

Puss o kram!

8 comments:

  1. WOW.. lång inlägg ;)
    har kommit till hälften, men kom fram till att om jag ska kunna kommentera får jag ta en bit i taget ;)

    Tråkigt att de där tjejerna var så kyliga! Tycker oxå att man ska hjälpa den som e ny =S

    BRA att det finns trevliga människor! Får la se om du kan tolka dem framöver.

    Restaurangmat e rätt härligt ibland. Slippa laga själv.
    Och inte hungrig låter verkligen inte som du! *kollar fingeravryck* ;)

    AJAJAAJ! klackar? hel dag >.< inte konstigt att fötterna värker. Oftast märker man ju inte sånt förrän man har tid att varva ner.

    HAHAHAHAHAHAHA HÄST O KANIN XD


    Härligt att det funkar så bra med Neils familj :D
    EMMA! du kan väl åtminståne bara säga när han åker iväg igen!!
    Ah, så han e bara hemma o hälsar på då. Låter som Warren, Mom's man, kommer hem över halloween som jag har fattat det-
    nåja slut på dravel o babbel.
    Kram darling

    ReplyDelete
  2. min lilla bäbis e sååå duktig... nu har hon tillomed uniform.. gurr ;) hehe... de gillar nog Neil... höhö.. Hoppas du trivs jättebra
    Älskar dej massor min lilla boosabum ;)

    ReplyDelete
  3. hehe, d bidde ett ganska långt inlägg ja... tack för den långa kommentaren! :D

    pussssss

    ReplyDelete
  4. Shit, det var ett lång inlägg men det var kul att läsa ^^

    Tråkigt med de två kalla tjejerna, men de blir väl bättre med tiden, vem vet de kanske bara hade en dålig dag eller något.

    Inte hungrig? vad är det du säger? Du var ju den jag kände som åt mest, är du säker på att du är du och inte någon skum dubbelgångare? :P

    Najs att Neils familj är trevliga och snälla mot dig^^ förhoppningsvis får man träffa dessa trevliga människor en vacker dag.

    Puss puss och kram

    ReplyDelete
  5. det var inte menat att bli så långt, d bara bidde så.. :P

    ja, när ska ni komma o hälsa på?! :D Efter jul blir bra!!! då borde vi ha skaffat en egen lght, o jag har nog sparat ihop lite pengar.

    Kan ni inte komma allihop samtidigt? Skulle va skitkul!!! :D

    Puss

    ReplyDelete
  6. jag fick en idé! varför kommer vi inte till dig över nyår, om du e i skottland då vill säga? åka till dig istället för London ^^ så kan vi ju fira min, din och fias föddelsedag samtidigt lr något :P

    ReplyDelete
  7. det skulle vara kul!!! men vet bara inte vart jag e över nyår... sverige, ireland eller scotland.. får la se till att bestämma mig snart!

    PUSSSSSS älskling

    ReplyDelete