Tuesday 25 September 2007

Tisdag

Tjaaaa allihopa!

Kom hem från Dumfries för nån timma sen. Har varit på min intervju nu! Det gick bra, hon ställde lite skumma frågor bara...
Exempel: "när var första gången du kom till U.K?"

Jag: "Hmm, jag var väl 5 år kanske... 1992?"
Hon: Okej, vilken månad var det?"
Jag: "Eeeh jag vet inte, jag var FEM ÅR."

Iaf, inom en MÅNAD kommer jag få ett brev där det står att jag ska få ett National Insurance Number, sen om TRE månader kommer jag få ett plastkort som ja
g inte får ge till NÅGON. Det är MITT plastkort. Mitt NI Number kommer stå därpå nämligen. När intervjun var klar ringde jag Chris. Han skjutsade mig till Dumfries, sen var han o Scott o kollade på cyklar. De skulle möta mig om ca 15 min. Så jag köpte linsvätska, rusade till Peacocks o letade efter en svart enkel topp (till jobbet, lite ofräscht att bara ha EN) men de hade inga kvar. Så jag gick till Bodycare o köpte billig Fructis shampoo o mousse. Plus en flaska Lynx Recover till. Vi har använt halva flaskan på en vecka!!! Det är väldigt beroendeframkallande att lukta gott.. :) När jag kom ut från Bodycare kom en armésnubbe upp till mig o försökte värva mig :s Eller ja, STÖTA på mig, men d gick inte så bra.
Han: vill du gå med i armén?
jag: Eh, näää.
Han: Varför inte?
jag: Jag vill bara inte..
Han: e du härifrån?
Jag (VÄLDIGT medveten om att han stöter på mig): Eh, nää..
Precis då såg jag Scott (tack o lov!!). Soldaten såg honom oxå o sa surt: Bäst att du springer tillbaka till pojkvännen då. Sen stod han o glodde på mig o Scott o fick alla h
ans soldatkompisar att glo oxå. När vi gick förbi sa Chris till honom "u win some, u lose some". Haha! O Neil kommer bli sååå svartsjuk när jag berättar om d :D Jag e ganska glad att han inte var med mig, han hade nog flugit på snubben!!

Klockan e bara halv ett här, känns som 3-4 :s Ska promenera in till Moffat om en liten stund, gå till banken. Sen ska jag handla lite på svindyra Co-op! Ska göra blåbärspaj ikväll :D Det är Chris sista kväll hemma, inatt åker han iväg till Irak igen!

WOHOO imon e jag LEDIG!! Jag e ganska glad att jag jobbar helg iblan
d o veckodagar ibland, då får man gjort alla grejer man bara kan göra mån-fre. Typ gå till banken, ringa doktorn, gå till doktorn, ringa alla statliga organisatoner (telebolag, gas etc) osv. Men har inget för mig imon :) Ska nog börja på mitt Simpsons-maraton :D

Ska kanske på fest nästnästa helg! Tror jag e ledig då mä! Hoppas hoppas! Scott ska ha fest igen, men med alla sina gamla vänner som han växte upp med.

Visste ni att det finns dvärgar o sen finns det MINI-dvärgar. Alltså PYTTESMÅ människor!! De brukar inte bli så gamla, pga risk för blodpropp i hjärnan osv. Såg ett program o
m dem igår, o de är verkligen MINI!! En liten flicka, hon var 4 år gammal o hennes huvud var lika stort som ett vinglas... En annan kille, 17 år, han är EN METER lång. Det är han på bilden. Helt otroligt.
Fick bilden härifrån.
Wikipedia om Primordial Dwarfism

4 comments:

  1. Låter som du hunnit med en hel del idag, vilket är bra ^^ skönt med sådana dagar när man hinner göra mycket.

    Mums med blåbärspaj!

    Jo, jag har hört talas om de dvärgarna, sett något program om det med någon gång.

    Ha det gött!
    kramar

    ReplyDelete
  2. det bir inte blåbärspaj längre.. de hade inga blåbär! :( det blir björnbärs- o hallonpaj istället! :)gott d med!

    ReplyDelete
  3. aaaw.... sikka små människor :D

    ReplyDelete
  4. HAHAHA... vilken månad xD
    som att du skulle veta det! DOH!

    Militärsnubben tänkte väl först få med dig i militären, o när det inte funka så blev det 'oooh nice lass, want her'

    HAHAHA GOOO CHRIS! XD

    NAAW... tur att neil inte va med, kunde slutat illa :P

    ÅÅH PAJ MUMS!

    Låter fullt upp. men visst e det bra o ha några vardagar ledigt, just för allt det som alla helger inte räcker till för.

    Simpsons-maraton <33

    Om du e ledig, ta chansen o gå på feeest ;) det behöver du

    Faktiskt inte hört talas om minidvärgar. Så då har jag lärt mig nå nytt idag :D

    PUSS

    ReplyDelete